dimarts, 25 de juny del 2024

Reutilitzant roba i plàstic per fer altres coses útils

Aquest dissabte vaig tenir la ocasió d'organitzar i alhora gaudir d'un curs de reutlització de texans i restes de teixits per a fer dos obectes cotidians: un embolcall per a entrepans amb plàstic reciclat i una bossa texana amb pantalons.

El curs va ser impartit per Silvia Massa / Atelier de Peralada. Una gran professional sempre disposada a pensar en propostes noves i sensibilitzada per la prevenció de residus. 

De les propostes que va presentar vaig tenir la ocasió de fer-ne tres de cadascuna. Només vaig canviar una coseta a les bosses, i és que les vaig forrar, perque personalment m'agraden més així. En tot cas el temps de dedicació al curs no donava per fer-ho i ho vaig fer a casa. 

Cosetes interessants que vaig aprendre: 

- Com aprofitar la part de dalt dels texans  i la de sota per a acabament de la bossa.

- Guardar etiquetes de pantalons per aplicar en altres llocs.

- Fer aplicacions internes dins els forats dels texans.

- Fer aplicacions de formes de puntes o tuls brodats.

- Fer un sorgit amb entretela.

Aquí teniu les fotos de les bosses texanes i l'embolcall d'entrepans. Com que varem enregistrar un vídeo tutorial, tant punt tingui l'enllaç us el posaré a l'entrada per si les voleu fer. 







2 comentaris:

Pilarín ha dit...

OOOH!!! Preciós tot!!! Ets una artista, nena!!
Petonets i Bon estiu,
Pilarín

Arish ha dit...

Estupendo aprovechamiento. BESICOS.