dissabte, 30 de maig del 2026

Reciclant caixes de galetes per costura

 Estic treballant en un projecte en que necessitava caixes on posar els estris bàsics de costura per una formació. Res millor que reciclar per a tenir el material ordenat.

D'una banda vaig utilitzar caixes de galetes de mantega de metall. Pintades amb pintura en espray de color blanc i amb una decoració de retalls de roba i cotons a la tapa. 

Per fer els coixins per les agulles vaig reciclar els carrets de cintes de regal grans. La seva estabilitt és interessant i es pot posar el coixió a sobre tallant un cercle de roba i posant boata a dins. L'invent sempre permet guardar al rodet cintes variades que es poden fixar amb agulles o cinta adhesiva.

Volia una solució ràpida i la veritat és que és una bona idea que potser us serveix.



dimecres, 27 de maig del 2026

Bossa de ganxet per l'estiu

 A l'estiu ens agraden els colors vius! O almenys a mi....

Aquesta bossa la vaig fer amb restes de fil que va canviar de finalitat un cop vaig provar de fer un top que no em va agradar...

Es una bossa rectangular, senzilla, amb punt alt i molts fotats però forrada de roba. A part de la bossa la vaig complimentar mab una petita cartera tupida i feta amb unt baix i una butxaca que es pot introduir dins la bossa per posar-hi coses petites. la veritat és que vaig provar la idea però no m'acaba de fer el pes, la bossa acaba pesant molt. Potser és més pràctic fer la butxaca clàssica de roba al folre.

La veritat és que no la utilitzo gaire, prefereixo les de roba.

Aquí us la deixo...





dimarts, 26 de maig del 2026

Represa del blog i de treballs costurils

 Fa un any des de la meva darrera entrada al blog. No és perque no hagi fet absolutament res de costura... alguna cosa he continuat fent, però esgarrapant temps i a vegades forces d'on no n'hi havia.

Però torno a entrar i a compartir els meus treballs amb la motivació de retrobar-vos, si em seguíeu, ara que les xarxes socials ja s'han empassat la majoria d'espais propis com aquest i que són és difícils de consultar. Potser em faig gran, o potser encara tinc l'impuls de compartir coses menys efímeres que la immediatesa d'una història a les xarxes.

Durant aquest any he fet incursions a aprendre tècniques de patchwork. Unes horetes amb una professora fantàstica per presentar-me tècniques bàsiques de blocs i aplicacions. De moment tot el que us puc ensenyar és això... unes proves que acabaré un dia o altre...

És curiòs com hi ha temporades que l'efecte relaxant d'un treball minuciòs pot causar l'efecte invers... ;-)